lauantaina, tammikuuta 12, 2008

Ett till mejl till Sofia

Ja Kalmar slott skulle vara jatte fint, har satt bilder pa slottet. Det ar dock inte alls sakert an, det beror pa dom i slottet och deras budjet. Det ska vara forst och framst kinesisk konst dar pa sommaren, men Anna tankte att klanningarna skulle passa med.
Vi har varit sjuka, mera Ilma som har nu feber och hade ont i orat en natt sa hon grat jatte mycket. Hon fick penisillin av en amerikansk lakare.
Da jag hade oppnat utstallningen sa var jag valdigt trott, Ilma med, och vi gralade och var pa daligt humor, jag fick diarre och tappade min telefon (Eller nagon stal den. Det ar manga telefoner som blir stulna just innan nyaret). Jag tankte ocksa att vi maste nu snabbt kanske aka nanstans for det blir kinesisk nyar snart och da kan man inte fa biljetter osv. Fick stress. Men da raknade jag mina pengar och blev av med problemet, vi har inte sa mycket pengar att vi skulle kunna resa nanstans. Har borjat med kinesisk maleri och det ar mycket battre, inte nan organisering utan nanting som man ska koncentrera sig i, pa ett avsappnande satt. Ocksa det kostar men den kursen kan man sluta da man inte langre kan betala.
Sa nu gar det ganska lugnt. Vi har annu nastan tva manader kvar, aker hem den 10. mars.
Pa bilderna:
Sofia fran Gotland skriver med Ilma: Ilma, mamma, Sofia, Ilma, mamma, Sofia, Ilma...
Ilma ater jogurt, Sofia tog bilden.
Jag pa tygmarknaden, Sofia hjalpte till att fundera pa inkop.
Ilma sover mammas kjol som sovsack.
Kambodjanen Chath Pier Saths sma malningar fran utstallningen fore vara.
Och Chath till hoger med den andra kambodjanen Sophiap som har sin utstallning nu pa Nordica's galleri, samtidigt med mig.




































Ei kommentteja: