keskiviikkona, tammikuuta 09, 2008

Kopia av mejlet till Sofia

Hej Sofia!Trevligt att hora att du har blivit frisk igen. Hoppas att du inte fick en dalig eftersmak av Kina-resan.
Fernissagen var ok, fast Anna pratade for mycket, men da behovde inte jag gora det. Det var roligt att Ilma kom med till scenen dar vi pratade och da jag skulle saga mitt korta sa gick hon bakom gardinen och stack ut sitt huvud mellan gardinerna. Detta horde jag om senare. Men det var inte alls lika mycket folk som pa forra fernissagen. Det berodde pa att universitetet ar stangt inom nyaret, horde jag, det brukar vara sa i januari. Men jag forstod att manga tyckte om utstallningen, aven en enligt Luo Fei riktigt bra diktare som brukar inte tycka om nan utstallning. Han tyckte om att det var handarbete, kinesiska konstnarer lar bestalla ofta handarbetet hos nagon kunnig. Fast det gjorde ocksa jag med jackorna, men det mesta gjorde jag val sjalv.
Och Anna vill ta min utstallning till Kalmar slott, tillsammans med kinesisk konst och AIDS-utstallningen! Och jag far aven betalt nanting, kan hyra eller salja! Det later jatte trevligt.Men om jag nu tanker pa mina kinesiska klader dar sa ar jag inte helt nojd. Det ar ett och annat som jag skulle ha viljat ha lite battre, bade sommerskans och mitt arbete.
Behover inte tacka. Det var trevligt att du var har. Skickar kontonumret senare. Ha det sa bra dar med karener! Har du givit bort tyggavor?
Kaarina

Ei kommentteja: